Moldovan Brands Runway, o evoluție extraordinară a industriei fashion din Moldova

0
1784

Pe 8 și 9 septembrie, a avut loc cea de-a doua ediție a evenimentului fashion Moldovan Brands Runway (MBR), în care 13 designeri din Moldova și 4 din Ucraina, Armenia și România și-au prezentat colecțiile de toamnă-iarnă într-o atmosferă unică, creată de inteligența artificială.

Cele 2 zile de fashion show s-au remarcat printr-o serie de proiecții, defilări, prezentări de modă și evoluție a designerilor locali și internaționali. Defilarea brandurilor autohtone a avut loc sub umbrela DININIMA cu implicarea inteligenței artificiale, realității augmentate dar și realității virtuale ceea ce a asigurat o adevărată premieră pentru industria modei din Moldova. Speakerii internaționali prezenți la eveniment au împărtășit cu publicul cele mai recente tendințe din industria fashion prin intermediul unor prezentări interactive din lumea virtuală a modei, care au cucerit prin inovație și actualitate.

Un alt moment apreciat de către public a fost că designerii au îmbrățișat tendințele eco-friendly în colecțiile lor, utilizând materiale reciclabile și valorificând metode de producție prietenoase cu mediul.

Cu mare interes au urmărit evenimentul și invitații internaționali, precum: Adriano Batista, Inoue Elie, Cai Felip, Vardanyan Ruzanna, Miles Holde, Maxim Holub, Igor Sidletki, Sebastian Felix Țopescu, Nirmala Shome, Doina Ciobanu și Elen Manukyan, a căror prezență este una valoroasă în recunoașterea mondială a talentelor designerilor autohtoni.

„Suntem bucuroși că ne-am ambiționat și ne-a reușit să adunăm atât de multă lume interesată de industria modei în Moldova. Peste 1200 de oameni ne-au dat credit de încredere pentru cele 2 zile de show, unde am avut ocazia să integrăm evenimente satelit, expoziții digitale și artistice și să avem oaspeți internaționali (presă și speakeri). La această ediție, designerii locali au creat colecții impresionante, prin care s-au autodepășit, implicând tehnologii digitale care au reprezentat o premieră pentru industria fashion din Moldova”, subliniază organizatorii evenimentului Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS) și ZIPHOUSE Fashion Innovation Hub.

„Pentru creșterea industriei de modă din Moldova trebuie să investim în primul rând în identificarea și accelerarea talentelor locale. Designerii au nevoie de oportunități de dezvoltare atât pe piața locală, dar în special pe cea internațională. Iar Moldovan Brands Runway demonstrează în premieră că este posibil să atingem aceste obiective prin crearea unei sinergii între moda fizică și cea virtuală care depășește orice hotar”, menționează Doina Nistor, directoarea Proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.

„Startup-urile, în acest caz tinerii designeri, generează dezvoltarea altfel a economiei naționale. Ar fi bine să ieșim din aceleași tipare, să avem o abordare mai inovativă când vorbim despre creșterea industriile noastre. La Moldovan Brands Runway peste 30 de afaceri tinere au eclipsat prin prezentările de modă excepționale, dar și expoziția digitală unică, care a transformat moda în artă digitală. Suntem mândri să susținem această industrie, care demonstrează inovație și performanță”, spune Stella Jemna, Reprezentanta de țară a Western NIS Enterprise Fund (WNISEF).

„Moldovan Brands Runway a atins un nou nivel! A fost o plăcere să fim parte a acestui eveniment. Am primit susținerea de care am avut nevoie pe toate segmentele. Suntem entuziasmați că industria modei din țara noastră evoluează și se bucură de succes”, afirmă Darya Golneva, designer și fondatoarea brandului OK KINO.

Evenimentul a reafirmat importanța producătorilor locali, care creează valoare adăugată pentru economia locală, reinventează arta și frumusețea autentică a tradițiilor moldovenești în creațiile lor.

Moldovan Brands Runway a fost organizat de liderii industriei: ZIPHOUSE – Fashion Innovation Hub și APIUS, cu suportul partenerilor strategici USAID, Suedia și Marea Britanie
prin Proiectul Tehnologiile Viitorului, dar și cu susținerea Western NIS Enterprise Fund (WNISEF), Agenției de Investiții, Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, UN
Women și Moldcell.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here